سلامتی هندی ها به کمک فلفل های تند



تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها

مردم هندوستان همیشه با دو مشخصه در دنیا شناخته می‌شوند؛ فیلم‌هایشان و غذاهای تند.درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذاها به  بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده ‌است و غذاهایی که از نظر ما تند هستند برای آن‌ها معمولی به نظر می‌رسند.جالب است بدانید آن‌ها بعد از پخت غذا و موقع خوردن آن، دیگر فلفل به آن نمی‌زنند و معتقدند که مصرف فلفل به این شکل برای قلب و معده مضر است.

هندی‌ها می‌گویند: «فلفل باید با غذا پخته شود تا مضراتش از بین برود و در ضمن غذا را خوشمزه‌تر کند» اما چرا آن‌ها این‌گونه غذاها را می‌خورند و فواید خوردن فلفل چیست؟

 منبع سرشار ویتامین c

 فلفل از منابع ویتامین C و کاروتن ها محسوب می‌شود. در 100 گرم فلفل دلمه ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب 140، 120 و 120 میلی گرم ویتامین C وجود دارد.فلفل به علت داشتن مقادیر زیادی ویتامین C ، یکی از داروهای خوب سرماخوردگی است به طوری که مصرف منظم آن در برنامه غذایی، شدت و طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.خوردن 50 گرم فلفل دلمه‌ای (یک ‌سوم از یک فلفل متوسط) می‌تواند تمام نیاز یک فرد بزرگ سال به‌ ویتامین C را برطرف کند.

 کاهش دردهای روماتیسم و آرتروز

مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد. برای کاهش درد حتی می‌توانید فلفل را به صورت موضعی روی عضلات بمالید.همچنین تحقیقات نشان داده است که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و دردهای ناشی از سیاتیک و پوکی استخوان‌ کمک می‌کند.

 تنظیم انسولین خون

کاپسیسین موجود در فلفل هندی، با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند و همچنین برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید است.فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید : رابطه ی بین دیابت و فلفل تند

 ضد سرطان

از فلفل می‌توان در درمان سرطان و حتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کرد. فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل می کند و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.

برای همین است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالاست( مثل هندوستان)، میزان مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان به طور چشم‌گیری پایین‌تر است.

 کمک به لاغر شدن

فلفل دلمه ‌ای یکی از کم کالری‌ ترین سبزی‌ ها و یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن است. هر 100 گرم آن، تنها 15 کالری انرژی دارد. این سبزی فیبر زیادی دارد و در هر 100 گرم آن، 2 گرم فیبر یافت می ‌شود ضمن این که با خوردن فلفل متابولیسم بدن خود را بالا خواهید برد.

بیشتر بدانید : از بین بردن چربی شکم با 5 ادویه تند و تیز

بیشتر بدانید : زخم معده و غذاهای تند، درست یا غلط؟

بیشتر بدانید :  فلفل تند بهتر است یا فلفل شیرین

بیشتر بدانید : چرا غذاهای تند باعث آبریزش بینی می شوند و چرا برای شما مفیدند

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب

خواص دارچین برای سلامتی
نشانه های عاشق شدن یک پسر، رفتار مرد عاشق
هیئت فهادان و بعثت یزد + ویدیو | دلیل توقیف هیات فهادان | مداحی هیئت بعثت یزد
یوسف صیادی درگذشت ۱۴۰۱ | مرگ یوسف صیادی | فوت یوصف صیادی
چه کسی انتقام مختار را گرفت | انتقام مختار ثقفی را کی گرفت چه کسانی
درمان ترک کف پا در طب سنتی
زیارت عاشورا معروفه ۱۴۰۱ | زیارت عاشورا صوتی علی فانی با حجم کم تندخوانی
متن نوحه ای ساقی لب تشنگان ۱۴۰۱ | متن ای اهل حرم میر علمدار نیامد قدیمی
کیفیت نماز ظهر عاشورا ۱۴۰۱ | اداب نماز ظهر عاشورا | آموزش نماز عاشورا
نوحه ترکی قدیمی اردبیل ۱۴۰۱ | متن بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا قدیمی
زلزله الان تربت حیدریه | زلزله امروز مشهد ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
زلزله امروز تربت حیدریه ۱۷ مرداد | زلزله رشتخوار خواف مشهد خراسان رضوی
زلزله رشتخوار امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۱| زلزله خراسان رضوی امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
فوت دکتر علوی کرمان | مرگ دکتر علوی متخصص اطفال کرمان درگذشت
بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
بهترین سالن زیبایی در تهران
تشخیص لوازم آرایشی اصل
معرفی آرایشگران و مدل های برتر
جدیدترین مدل مانتو سال 98
بهترین مانتو لاکچری جدید
شرکت های تولید کننده روسری
راه های تشخیص مواد آرایشی بهداشتی اصل
بهاره شعبانی مربی آموزشی آرایشگری
مركز پوست و ليزر و زيبايي لیدو
ارائه خدمات تخصصی رنگ مو در منزل
خدمات اکستنشن و کاشت مژه در منزل
خدمات شینون مو در منزل با اعزام آرایشگر سیار
تاتو چیست و چگونه تاتو بزنم؟
چگونه پوستی زیبا ,شفاف و لطیف داشته باشیم؟
دوره آموزشی شینیون مو