میسوفوبیا یا ترس از کثیفی



میسوفوبیا یا ترس از کثیفی، یک ترس شدید از میکروب ها است. ممکن است برای جلوگیری از موقعیت‌هایی که شما را در معرض میکروب‌ها قرار می‌دهند، دست به کار شوید. فوبیا و اقداماتی که برای جلوگیری از آن انجام می دهید با گذشت زمان بدتر می شود. ممکن است خود را در چرخه ای از رفتارهای تکراری مشابه اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) ببینید که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.

میسوفوبیا یک ترس شدید از میکروب ها است. باعث ایجاد وسواس شدید نسبت به آلودگی می شود. این وضعیت با نام‌های دیگری از جمله:

باسیلوفوبیا باکتریوفوبیا گرموفوبیا ورمینوفوبیا

ترس از موقعیت هایی که خطرناک یا ناراحت کننده به نظر می رسند، طبیعی است. همچنین ممکن است در مورد چیزهایی که می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد، مضطرب شوید، مانند غذاهایی که شما را بیمار می کنند. اما این موقعیت ها به ندرت فعالیت های روزانه را مختل می کنند. فوبیا باعث ایجاد احساسات شدیدتر می شود. فوبیا باعث افکار و رفتارهای غیرعادی می شود که کنترل آنها دشوار است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آیا من فوبیای ترس از کثیفی دارم؟علل میسوفوبیا چیست؟علائم میسوفوبیا چیست؟چگونه میسوفوبیا تشخیص داده می شود؟چگونه می توانم بر میسوفوبیا غلبه کنم؟آیا درمان های دیگر برای مقابله با میسوفوبیا وجود دارد؟آیا کاری وجود دارد که بتوانم از میسوفوبیا جلوگیری کنم؟پیش آگهی افراد مبتلا به میسوفوبیا چیست؟

آیا من فوبیای ترس از کثیفی دارم؟

میکروب ها در همه جا وجود دارند و هر کسی که بهداشت و زندگی سالم را رعایت می کند باید اقدامات احتیاطی کلی را در برابر آلودگی انجام دهد. زندگی به معنای گاهی اوقات مواجهه با خاک، بیماری یا باکتری است، اما برای برخی افراد، ترس از تماس با میکروب ها به طور قابل توجهی در زندگی آنها اختلال ایجاد می کند. افراد مبتلا به میسوفوبیا برای ارزیابی موقعیت‌های خطرناک تلاش می‌کنند، زیرا هنگام مواجهه با سناریوهای روزانه که شامل میکروب‌ها می‌شوند، احساس نگرانی یا وحشت می‌کنند. آنها اقدامات گسترده ای را برای جلوگیری از آلودگی یا ضدعفونی کردن خود و فضاهایی که در آن زندگی می کنند انجام خواهند داد.

هنگامی که با میسوفوبیا زندگی می کنید، دائماً نگران میکروب ها هستید. میسوفوبیا یک فوبی خاص است، به این معنی که به دلیل یک موقعیت خاص است. افراد مبتلا به میسفوبیا ممکن است از اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) نیز رنج ببرند. افراد مبتلا به OCD در افکار و تمایلات تکراری و غیرمنطقی راحت می شوند.

هم اکنون با مشاوران پزشکت مشاوره آنلاین بگیرید

همچنین داشتن بیش از یک فوبی خاص معمول است. در افراد مبتلا به میسوفوبیا، این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تاناتوفوبیا: ترس از مرگ Zoophobia: ترس از حیوانات آتاکسوفوبیا: ترس از بی نظمی میکروفوبیا: ترس از چیزهای کوچک Nosophobia: ترس از بیماری

علل میسوفوبیا چیست؟

میسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکتمیسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکت

افراد در هنگام بروز اضطراب یا افسردگی در خانواده خود در معرض خطر بیشتری برای ایجاد فوبیا هستند. برخی از افراد ممکن است پس از تجربه یک رویداد آسیب زا دچار میسوفوبیا شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در نتیجه اضطراب خود روی میکروب ها تمرکز کنند. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که افزایش استفاده از اقلام بهداشتی، مانند روکش صندلی توالت و ضدعفونی کننده های دست، به افزایش mysophobia در ایالات متحده کمک کرده است. افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به میسوفوبیا هستند، زیرا ممکن است افکار وسواسی در مورد میکروب ها را تجربه کنند و به طور اجباری خانه یا محل کار خود را تمیز یا ضدعفونی کنند.

نوشته های مشابه
فشار همسالان نوجوان | پزشکتفشار همسالان نوجوان | پزشکت
فشار همسالان نوجوان
تفاوت شپش و شوره سر || پزشکتتفاوت شپش و شوره سر || پزشکت
تفاوت شپش و شوره سر

ژنتیک و محیط شما خطر ابتلا به فوبیاهای خاص از جمله میسوفوبیا را افزایش می دهد:

ژنتیک: سابقه خانوادگی اختلالات اضطرابی احتمال ابتلا به فوبیا را افزایش می دهد. همچنین ممکن است اختلال وسواس فکری-عملی جنبه ارثی داشته باشد. اما داشتن سابقه خانوادگی همیشه به این معنی نیست که این مسائل روی شما تأثیر می گذارد. محیط: آسیب های عاطفی مرتبط با میکروب ها یا ناپاک بودن می تواند باعث میسوفوبیا شود. این می تواند ناشی از یکی از عزیزان باشد که بیمار شده یا در اثر یک محیط آلوده فوت کرده است.

علائم میسوفوبیا چیست؟

وقتی با میسفوبیا زندگی می کنید، دائماً به میکروب ها فکر می کنید. قرار گرفتن در معرض میکروب ها و افکار آنها باعث تغییرات رفتاری و پاسخ های فیزیکی می شود.

رفتارهایی که می توانند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارند، عبارتند از:

چند بار دوش گرفتن در روز می ترسید در معرض میکروب قرار گرفته اید، فوراً به خانه برگردید. برای جلوگیری از تماس با میکروب ها همیشه دستکش بپوشید. اجتناب از موقعیت های اجتماعی، حتی زمانی که شامل عزیزان می شود. هر بار که یک سطح ناآشنا را لمس می کنید از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. پوشاندن وسایلی که روزانه استفاده می کنید، مانند کنترل از راه دور یا فرمان ماشین شما. دست های خود را به طور مکرر، چندین بار متوالی یا برای مدت طولانی غیرعادی بشویید. به حداقل رساندن زمان در مکان های عمومی، از جمله سرویس های بهداشتی، فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها.

علائم فیزیکی

میسوفوبیا همچنین می‌تواند باعث ناراحتی شما شود، با علائمی که عبارتند از:

تعریق مه مغزی سبکی سر بی قراری تکان دادن تحریک پذیری حملات مکرر گریه ضربان قلب سریع (تپش قلب)

چگونه میسوفوبیا تشخیص داده می شود؟

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی معمولاً یک فوبی خاص مانند mysophobia را در یک مراجعه به مطب تشخیص می دهند. آزمایش لازم نیست درعوض، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از شما در مورد علائم و تغییرات رفتاری شما می پرسند.

سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

چند وقت یکبار به میکروب ها فکر می کنید؟ میکروب ها چه احساسی در شما ایجاد می کنند؟ آیا رویداد آسیب زا مربوط به میکروب ها را تجربه کرده اید؟ سابقه شخصی یا خانوادگی اضطراب یا اختلال وسواس فکری اجباری دارید؟ آیا میسوفوبیا باعث تغییرات رفتاری می شود که بر شادی یا روال روزانه شما تأثیر می گذارد؟ آیا به دلیل ترس از میکروب ها از افراد یا مکان هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید دوری می کنید؟

چگونه می توانم بر میسوفوبیا غلبه کنم؟

میسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکتمیسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکت

یک درمان رایج میسوفوبیا، مواجهه درمانی است. با همکاری با ارائه دهنده سلامت روان خود، دلایل ترس خود از میکروب ها را بررسی می کنید. این اولین قدم برای غلبه بر میسوفوبیا است. هنگامی که احساس راحتی می کنید، درمانگر به تدریج شما را در معرض موقعیت هایی قرار می دهد که ممکن است میکروب ها وجود داشته باشند.

درمان با قرار گرفتن در معرض خطر کم، مانند فکر کردن در مورد میکروب ها شروع می شود. همانطور که در طول درمان پیشرفت می کنید، قرار گرفتن در معرض چشمگیرتر می شود. ممکن است اشیاء ضدعفونی نشده را لمس کنید یا زمان بیشتری را در مکان های عمومی بگذرانید. با درمان موفق، یاد می گیرید که چگونه افکار و احساسات منفی را مدیریت کنید.

آیا درمان های دیگر برای مقابله با میسوفوبیا وجود دارد؟

درمان های دیگر برای درمان این وضعیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش استرس: یوگا، مدیتیشن و سایر تکنیک های آرامش بخشی ذهن بیش فعال را آرام می کند. این می تواند به جای اینکه همیشه برای بدترین ها آماده شود، فکر کردن به افکار مثبت را آسان تر می کند. درمان شناختی رفتاری (CBT): انجام CBT به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چرا میکروب ها شما را ناراحت می کنند. شما همچنین روش هایی را برای به دست آوردن مجدد کنترل زمانی که این افکار غالب می شوند، یاد می گیرید. داروها: داروها میسوفوبیا را درمان نمی کنند. اما داروهای ضد افسردگی می توانند به اختلالات خلقی کمک کنند، و داروهای ضد اضطراب ممکن است به شما کمک کنند در شرایط استرس زا کنار بیایید. اگر در مورد بیرون رفتن در جمع مضطرب هستید، داروها ممکن است کمک کنند.

آیا کاری وجود دارد که بتوانم از میسوفوبیا جلوگیری کنم؟

اگر اضطراب یا OCD دارید، یافتن راه های سالم برای مدیریت افکار و واکنش های خود به میکروب ها بسیار مهم است. انجام این کار ممکن است خطر تبدیل این موقعیت ها به فوبیا را کاهش دهد. همچنین می توان با مراقبت خوب از سلامت روان خود، خطر ابتلا به میسوفوبیا را کاهش داد. شما می توانید این کار را انجام دهید:

گذراندن وقت با عزیزان ترک مصرف الکل و مواد مخدر تفریحی مدیریت استرس در فعالیت های روزمره ترک سیگار و سایر اشکال مصرف تنباکو شروع به سرگرمی جدید برای دور کردن ذهن خود از میکروب ها و سایر عوامل استرس زا

مراحل عمل

اطلاعات بیشتری کسب کنید: یکی از چالش های غلبه بر میسوفوبیا، یادگیری اصلاح افکار غیرمنطقی است که در مورد میکروب ها و آلودگی دارید. خواندن یا تماشای ویدیوهایی در مورد اینکه چگونه باکتری ها بخشی طبیعی از بدن و محیط ما هستند می تواند به شما در مدیریت ترس و نگرانی کمک کند. آموزش همچنین می تواند به شما احساس نیازهای عمومی بهداشتی بدهد تا بتوانید رفتارهای خود را با آنچه ممکن است توسط پزشک توصیه شود ارزیابی کنید.

پشتیبان پیدا کنید: میلیون‌ها آمریکایی از فوبیای خاص رنج می‌برند، بنابراین کمی وقت بگذارید تا ببینید چه پشتیبانی در جامعه شما در دسترس است. گروه‌های پشتیبانی حضوری و آنلاین می‌توانند نیروی تشویقی در زندگی افرادی باشند که می‌خواهند اضطراب خود را در مورد میکروب‌ها مدیریت کنند. همچنین، خجالت نکشید که به دوستان و خانواده در مورد فوبیای خود بگویید و اینکه چگونه می توانند از شما در درمان حمایت کنند.

غلبه بر فوبیا بدون کمک یک روانشناس دشوار است. در مورد رویکردهای درمانی و یا داروهایی که می تواند به شما در مدیریت اضطراب و کاهش رفتارهای وسواسی که زندگی شما را مهار می کند، کمک کند، با پزشک یا متخصص سلامت روان صحبت کنید. آنها ممکن است نیاز به ارزیابی بیشتر داشته باشند تا مشخص شود که آیا شما OCD یا اختلال اضطراب دیگری دارید. اگر تجربه کار با mysophobia را ندارند، در درخواست ارجاع به فردی با تخصص دریغ نکنید.

اگرچه میسوفوبیا ممکن است بسیار شدید باشد، اما یک بیماری بسیار قابل درمان است. با دانش و حمایت مناسب، می توانید شروع به یادگیری مدیریت اضطراب خود در مورد میکروب ها کنید و زندگی کامل و سالمی داشته باشید. امروز چه قدم هایی می توانید بردارید تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.

پیش آگهی افراد مبتلا به میسوفوبیا چیست؟

میسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکتمیسوفوبیا یا ترس از کثیفی || پزشکت

مواجهه درمانی و سایر درمان ها می تواند به شما کمک کند بر ترس خود از میکروب ها غلبه کنید. ممکن است متوجه شوید که رفتارهایی که قبلاً باعث می شد احساس بهتری داشته باشید دیگر ضروری نیستند. این امر باعث می شود که زندگی روزمره خود را راحت تر انجام دهید. ممکن است هنوز نسبت به سایر افراد نسبت به میکروب‌ها حساس‌تر باشید، اما می‌دانید که چگونه با قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن بدون ترس از جایگزینی افکار منطقی کنار بیایید.

وقتی با میسوفوبیا زندگی می کنید، ممکن است در الگوهای رفتاری ناسالم گیر کرده باشید. همچنین ممکن است در تغییر آنها احساس ناتوانی کنید. این امکان وجود دارد که بر ترس خود از میکروب ها غلبه کنید. زمانی که تحت درمان قرار می گیرید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

سخن آخر

اگر ترس غیرطبیعی از میکروب دارید، ممکن است به میسوفوبیا مبتلا باشید. نباید مجبور باشید با ترس از قرار گرفتن در معرض زندگی خود زندگی کنید. میکروب ها همیشه وجود دارند، اما همیشه باعث بیماری نمی شوند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را شناسایی کنید و روش های مقابله سالم را بیاموزید. این فرآیند ممکن است زمان ببرد. اما بدانید که بسیاری از افراد با موفقیت بر میسوفوبیا غلبه می کنند.

var params = {limit: 5, online:true, skill: []};
منبع
https://my.clevelandclinic.orghttps://www.psycom.net

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب