ویکی ایرانی | مرجع کامل ایرانیان

مطالب پیشنهادی

کار‌هایی که برای ۵۰ سال به بالا‌ها ممنوع است!

فرارو: همه ما پیر می‌شویم. این یک فرآیند طبیعی اجتناب ناپذیر، اما قابل مدیریت است که همگان تجربه می‌کنند. این نحوه پیری ما است که کیفیت زندگی مان را تعیین می‌کند. نحوه پیری مان تحت تاثیر انتخاب رفتار‌های ما است.

به نقل از یاهونیوز، برای گذراندن نحوه پیری‌ای سالم‌تر این کار‌ها را انجام ندهید:

طوری رفتار نکنید که گویی هنوز در دهه دوم عمرتان به سر می‌برید

اولین کاری که به افراد بالای ۵۰ سال توصیه می‌شود آن است که به گونه‌ای رفتار نکنند که گویی هنوز در دهه دوم عمر خود به سر می‌برند. به طور جدی، بدن ما در مورد فیزیولوژی پیری کاملا متفاوت است و این چیزی است که شما نمی‌توانید تغییر دهید. در عوض، باید یاد بگیرید که چگونه تغییرات اجتناب ناپذیر را مدیریت کرده و با آن کنار بیایید. سیستم اسکلتی عضلانی ما مانند دوران جوانی انعطاف پذیری و قدرت لازم را ندارد و در نتیجه در دوران پیری بیش‌تر در معرض آسیب قرار داریم. علاوه بر این، حواس بینایی، شنوایی و تعادل ما با گذشت زمان کاهش می‌یابد. درس اصلی آن است که باید تشخیص دهید دیگر ۲۰ ساله نیستید و این موضوع اشکالی ندارد. ما باید با انجام کار‌هایی که این محدودیت‌ها را تشخیص می‌دهند سازگار شویم. ورزش در دوران پیری نباید شدید باشد. شدید نبودن ورزش باعث ایمن‌تر شدن آن خواهد شد و از خطر وارد شدن آسیب به بدن فرد جلوگیری می‌کند. فعالیت‌های ساده‌ای مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا نمونه‌های خوبی از ورزش‌های هوازی برای افراد بالای ۵۰ سال هستند. باغبانی، تمرینات کششی و سایر فعالیت‌های تفریحی نیز می‌توانند هوازی باشند. این فعالیت‌ها ذهن را درگیر می‌کنند و به هوشیاری سالمندان کمک می‌نمایند و در عین حال به بهبود شرایط، قدرت، تحرک و استقامت فرد نیز کمک می‌کنند.

از نادیده گرفتن بدن خود دست بردارید

دومین کاری که نباید انجام دهید آن است که بدن خود را نادیده بگیرید و کمک نخواهید. این یکی از مهم‌ترین عاداتی است که افراد بالای ۵۰ سال باید آن را ترک کنند. بدن شما می‌داند که چه زمانی چه چیزی اشتباه است و باید به آن گوش دهید. انجام این کار می‌تواند به کاهش اثرات پیری کمک کند. بدن استرس‌ها و فشار‌های خود را از طریق درد یا ناراحتی منتقل می‌کند برای مثال، یک مفصل درد می‌کند و یک فعالیت باعث درد قفسه سینه می‌شود و مواردی از این دست وجود دارند. اگر چنین اتفاقاتی رخ دادند از یک پزشک متخصص مراقبت‌های پزشکی منظم بخواهید. درمان زود هنگام هنگامی که بدن شما علائم هشدار دهنده را نشان می‌دهد می‌تواند بروز و شدت بیماری‌ها را کاهش دهد و به شما کمک کند از مشکلات جدی سلامتی مانند آسیب‌های شدید ارتوپدی یا حمله قلبی در انتظار جلوگیری کنید. درسی که از این توصیه می‌گیریم این است: اجازه دهید پزشکان واجد شرایط در مورد تشخیص وضعیت تان تصمیم بگیرند و درمان لازم را ارائه دهند. این موضوع را نادیده نگیرید!

عادت نرفتن نزد پزشک را کنار بگذارید

سومین کاری که نباید بعد از ۵۰ سالگی آن را انجام داد عادت نرفتن نزد پزشک است. معاینات معمول، حتی اگر بدون علامت باشند برای کسانی که در سنین بالاتر یا نزدیک به آن سن هستند ضروری به نظر می‌رسند. شرکت در جلسات ارزیابی بدن با حضور پزشک می‌تواند به تشخیص بیماری‌هایی کمک کند که در غیر این صورت ممکن است هرگز از آن آگاه نشوید. به طور کلی، هر چه سن شما بالاتر می‌رود به احتمال زیاد مشکلاتی در کمین خواهید داشت. یک مثال خوب کولونوسکوپی برای غربالگری است. کولونوسکوپی پس از ورود به سنین بالاتر ضروری است و برای پیشگیری از سرطان کولورکتال کلیدی قلمداد می‌شود. در واقع، به دلیل این آزمایش اکثر سرطان‌های روده بزرگ در مراحل اولیه و قابل درمان شناسایی می‌شوند. پیش از آن که معاینه به طور گسترده در دسترس همگان قرار گیرد بیماران معمولا با سرطان روده بزرگ روبرو می‌شدند که پیش‌تر گسترش یافته بود و بیماران را با علائم نامطلوب مانند خونریزی مقعدی، کاهش وزن و درد شکم مواجه می‌کرد که در غیر این صورت می‌توانستند از آن پیشگیری کرده یا عوارض آن را کاهش دهند.

ترک نکردن رفتار‌های ناسالم

چهارمین کاری که نباید انجام داد رفتار‌های ناسالم خوردن، آشامیدن و خوابیدن است. متعادل کردن تغذیه، کنترل مصرف الکل و استراحت زیاد فرمول خوبی برای بهبود سلامتی و سلامت مغز شما است. به طور خاص، رژیم‌های غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم و غلات کامل برای داشتن مغزی سالم و شاد ضروری هستند. رژیم‌های مدیترانه‌ای همگی ارزش توجه دارند، زیرا با کاهش خطر زوال شناختی مرتبط هستند. با این وجود، مهم است که پیش از ایجاد هر گونه تغییری در رژیم غذایی یا برنامه خواب خود با پزشک تان مشورت کنید.

نادیده گرفتن سلامت روانی خود را کنار بگذارید

پنجمین کاری که نباید انجام دهید عدم توجه به سلامت روانی است. حتی ممکن است این مهم‌ترین کاری باشد که باید آن را انجام دهید، زیرا فرد می‌تواند با ناتوانی‌های جسمی زیادی زندگی شادی داشته باشد، اما اگر افسردگی و اضطراب در فرد وجود داشته باشند پیری شاد تقریبا غیرممکن است. این خطر را می‌توان با تعاملات اجتماعی معمول و پیوند‌های قوی خانوادگی برطرف ساخت. عضو یک باشگاه شوید و در جشن‌های تولد شرکت کنید و کار‌هایی از این قبیل را انجام دهید. واضح است که ما به صورت انفرادی زمانی که در جامعه شرکت می‌کنیم بهتر عمل می‌کنیم.

عدم فعالیت مغزی

نکته مهم دیگری که بعد از ۵۰ سالگی باید به آن توجه کنید فعال نگه داشتن ذهن است. فعالیت‌هایی مانند بازی با کلمات، پازل، رقص و مدیتیشن روزانه، همگی مغز را تحریک می‌کنند و می‌توانند به بهبود تمرکز، حافظه، هماهنگی دست و چشم، مهارت‌های تفکر انتقادی و موارد دیگر کمک کنند. انجام این فعالیت‌ها نه تنها آسان است بلکه به راحتی قابل دسترسی هستند. در آخرین صفحه روزنامه خود یک بازی کلمات متقاطع پیدا کنید. چند میز را به اطراف حرکت دهید، چند آهنگ را گوش دهید و حرکات خود را با آن به نمایش بگذارید. هر روز چند دقیقه را به کار‌هایی اختصاص دهید که به مغز و بدن شما اجازه می‌دهند پس از بازی‌های سرگرم کننده استراحت کرده و به حالت اولیه بازگردند.

پربازدیدترین:

14 نکته برای داشتن استایل خاص در تابستان

یک راهکار ساده برای مطمئن شدن از کیفیت عینک آفتابی | در انتخاب عینک به چه نکاتی دقت کنیم؟

مدل ریش کوتاه و ته ریش برای آقایان خوش تیپ

۳۵ مدل شال مجلسی شیک و جذاب زنانه و دخترانه

فعال نبودن را فراموش کنید

بزرگترین راز احساس بهتر و طولانی‌تر زندگی کردن فعال ماندن از نظر جسمی و ذهنی است. شما نمی‌توانید اجازه دهید رفتار‌های بد مادام العمرتان تا ۵۰ سالگی ادامه پیدا کند و روی سن تان تاثیر بگذارد. اگر برنامه ریزی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید و عادت‌های بد خود را ترک نمایید می‌توانید پیری را به دوره‌ای مساعد و به بهترین دهه زندگی خود تبدیل کنید.

بنر سایت
-
مطالب پیشنهادی
مطالب پیشنهادی
آخرین مطالب
خوراکی های پروتئین بالا، عضله بساز!
ازدواج اندرو فورم و الکساندرا داداریو
دکتر رژیم تهران، به بهترین‌ها مراجعه کنید!
کلیپ کیسه‌های نوین برای حمل اشیا شکستنی
تصویر روز 10 تیر ماه
کلیپ تسلط پیرمرد عربستانی به چند زبان
کلیپ تست مقاومت ضد ضربه‌ترین محافظ صفحه گوشی
کلیپ کیسه‌های نوین برای حمل اشیاء شکستنی
کلیپ طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ
کلیپ حادثه در اثر عبور خودرو از چراغ قرمز
علی غلامپور – کاش میشد برگردی
امین کیا – خوبم شد
ویژگی های رفتاری انسان های اصیل کدام است؟
دانلود آهنگ ئامینه گیان از ناصر رزازی (آمینه گیان + متن آهنگ)
راهبری در مسیر توسعه متوازن
حمایت از طرح های توانمندسازی بانوان در اولویت فعالیت های مناطق آزاد
شما ازدواج کنید، وام قرض‌الحسنه با بانک آینده
عجیب ترین عکس های هفته در 2022
وانت کاپرا برای آفرود مناسب است؟
جدیدترین مدل مانتو شیک تابستانی جذاب
دیهوانگ – مهیتو
صادق خوشحال – سنگ
دی جی بلک سی – منم
افشین جهاندیده – شاه دلم
مونو بند – نباشی
تقلید صدای بی نظیر حامد آهنگی باز هم توجه خواننده منشوری را جلب کرد | غوغای حامد آهنگی
تبریک تولد احساسی پژمان بازغی | پژمان بازغی از عشق جدیدش بعد ازطلاق رونمایی کرد
بهاره رهنما خودشو برای عشقش لوس کرد | بچه گانه حرف زدن بهاره رهنما
ویژگی ها و نحوه چیدمان مبل شزلون
جواد برزنونی – عاشقونه
آذین بردیا – تقصیر دل
محسن دریه – بازیگر
امیرحسین صفری زاده – گل پامچال
آرمان امینی فر – عاشقانه
مهدی نکونام – عدل جهانی
Arcmd – شب تاریک
اهورا – رد تو
سنسور باران چیست و چگونه کار می‌کند؟
حذف کنکور کارشناسی ارشد 1402
فیلم لو رفته از رقص آذری اکبر عبدی | اکبر عبدی و جمعی از هنرمندان ایرانی
دانلود آهنگ خانمه‌له از ارشاد خان (خانمله)
مدل مفهومی‌ هیوندای Ioniq 6 رونمایی شد
گزارش از آخرین روند توقف مذاکرات دوحه
دانلود آهنگ ده‌رون از عادل هورامی (دل دیار نین + متن آهنگ)
کالاهای اساسی کشور از شنبه ارزان می شوند | تمام قیمت ها به سال قبل باز می گردد
رضا درخشان – مشهدیوم
رضا پیردل – دورت بگردم‌
امید عقابی – دل
اکبر اختری – آخرین دیدار
مصطفی شیدایی – دیگه برنگرد
سقوط وحشتناک قیمت دلار امروز 9 تیر ماه | دلار با سر زمین خورد
امید نوروزی – با تو خوبه حالم
سالار نادی – گلی
کلیپ برخورد صاعقه در نزدیکی یک جوان
هرآنچه می‌خواهید درباره اسلک لاین بدانید
کلیپ عاقبت چرت زدن راننده تریلی پشت فرمان
سمیر سام – آهای لیلی
صاحب ولی زاده – چشای رویایی
دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 با همکاری شرکت لایکا عرضه شد
دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی از خانواده تنها شهید زرتشتی یزد
علی زمانی – خیال
مجید صالح – خونسردی
حمید هامان – ملکه ی قلبم
دانلود برنامه STOKiE PRO اپلیکیشن گنجینه عظیم والپیپر و تصویر زمینه اندروید
امیر حسین نقی پور – عشق دلم
محسن حسینی ادیب – عاشقتم
حرکات باور نکردنی غلامرضا نیکخواه | معجزه غلامرضا نیکخواه در جوکر
پیامدهای حذف ارز دولتی را چه کسی گردن می‌ گیرد؟
کلیپ ایده بستن متنوع خمیر پیراشکی
توهین زشت دوقلو های سریال پایتخت به مادرشان | عصبانیت مادر سارا و نیکا از این لایو
شرایط پیش ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی 1401
کلیپ واکنش پسربچه توپ جمع کن پس از دست دادن با رونالدو
متن آهنگ دل احمد سلو
دانلود آهنگ ئامین و ئامین از آیت احمدنژاد (آمین و آمین)
دانلود آهنگ احمد سلو دل
کلیپ ثروتمندترین ورزشکاران جهان در یک دهه گذشته
آخرین اخبار رتبه‌بندی فرهنگیان
سقوط وحشتناک قیمت دلار امروز 9 تیر ماه | دلار با سر زمین خورد
تقلید صدای بی نظیر حامد آهنگی باز هم توجه خواننده منشوری را جلب کرد | غوغای حامد آهنگی
بهاره رهنما خودشو برای عشقش لوس کرد | بچه گانه حرف زدن بهاره رهنما
برگه ها