چگونه چربی صورت را کاهش دهیم؟



در بیشتر موارد، افزایش چربی در اطراف صورت در نتیجه افزایش چربی اضافی در اطراف بدن است. با این حال، چند نکته موثر برای کاهش چربی صورت وجود دارد. به طور کلی ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند به کاهش وزن و دستیابی به چهره ای باریک تر کمک کند. از آنجایی که کاهش چربی صورت ممکن است بر زیبایی و ظاهر افراد تاثیر داشته باشد  و افراد زیادی به دنبال راهکارهایی کاهش چربی صورت خود باشند ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت هفت نکته موثر را برای کاهش چربی صورت بیان می کند که ممکن است به پیشگیری و کاهش چربی اضافی صورت کمک کند. پس اگر شما هم به دنبال راهکارهای کاهش چربی صورت هستید بهتر است ادامه مقاله را تا انتها بخوانید. به طور کلی موثرترین راهکارها برای کاهش چربی صورت عبارتند از:

تمرینات قلبی را تمرین کنید.

کاهش وزن به طور کلی اثر لاغری روی صورت دارد. ورزش های قلبی که به عنوان ورزش های هوازی نیز شناخته می شوند ، ممکن است به ویژه برای کاهش وزن مفید باشند. طبق یک مطالعه در 24 زن مبتلا به اضافه وزن، پیروی از یک برنامه ورزش هوازی 12 هفته ای منجر به کاهش قابل توجه توده چربی و دور کمر، همراه با افزایش توده بدون چربی بدن شد. افراد می توانند تمرینات قلبی را با شدت کم، متوسط ​​یا زیاد انجام دهند. طبق برخی تحقیقات، انجام تمرینات قلبی با شدت بالاتر چندین بار در هفته به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال، کارشناسان تأثیر مقادیر مختلف ورزش بر چربی بدن زنان یائسه. همه شرکت کنندگان به مدت 12 ماه در تمرینات با شدت متوسط ​​تا زیاد شرکت کردند را مورد بررسی قرار دادند. کسانی که هر هفته 300 دقیقه ورزش می کردند نسبت به کسانی که 150 دقیقه در هفته ورزش می کردند چربی بیشتری می سوزاندند.

اگرچه این مطالعات به طور مستقیم از دست دادن چربی صورت را اندازه گیری نکردند، اما نشان می دهند که تمرینات قلبی به ویژه در سوزاندن چربی موثر است. به طور کلی، کاهش وزن، احتمالاً اثر لاغری بر روی صورت دارد.

هم اکنون با مشاوران پزشکت مشاوره آنلاین بگیرید

تمرینات صورت را انجام دهید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش عضلات صورت می تواند به کاهش چربی صورت کمک کند. مثلا یک بررسی نشان می دهد که انجام تمرینات صورت ممکن است به تقویت عضلات صورت کمک کند. با این حال، مشخص نیست که آیا این تمرینات به کاهش چربی صورت نیز کمک می کند یا خیر. در واقع، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به رابطه بین تمرینات صورت و کاهش چربی صورت توجه کند. با این وجود، تمرینات صورت ممکن است منجر به سفت شدن صورت در هنگام کاهش وزن شود.

الکل را ترک کنید.

مصرف الکل می تواند باعث کم آبی بدن شود. در برخی موارد، این وضعیت ممکن است منجر به احتباس آب در صورت و نفخ و پف کردن صورت شود. علاوه بر آن، الکل نیز ممکن است منجر به افزایش وزن شود. الکل حاوی کالری خالی است که هیچ مزیت تغذیه ای ندارد. مصرف کالری های خالی، کل کالری دریافتی روزانه فرد را افزایش می دهد و باعث افزایش وزن می شود.

نوشته های مشابه
10 فواید زیبایی مکعب های یخ | پزشکت10 فواید زیبایی مکعب های یخ | پزشکت
10 فواید زیبایی مکعب های یخ
فرو رفتن ناخن پا | پزشکتفرو رفتن ناخن پا | پزشکت
فرو رفتن ناخن پا چگونه درمان می شود؟

همچنین، برخی تحقیقات نشان می دهد که الکل می تواند هورمون هایی را که به افراد کمک می کند احساس سیری کنند، سرکوب کند. این وضعیت منجر به تحریک افراد می شود و آنها را مجبور می کند تا کالری بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کند.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواند به فرد کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشند. این وضعیت می تواند به کاهش کل کالری مصرفی فرد کمک کند. به همین دلیل، نوشیدن آب قبل از غذا می تواند منجر به کاهش وزن تدریجی شود. بررسی ها نشان می دهد که مصرف آب نیز لیپولیز را تقویت می کند. لیپولیز زمانی اتفاق می افتد که بدن ذخایر چربی را به اسیدهای چرب تجزیه می کند. حتی می تواند به عنوان انرژی از آنها استفاده کند. استفاده از این ذخایر چربی کلید کاهش وزن است.

بیشتر بخوابید.

داشتن مقدار مناسب خواب دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی است. برعکس، کم خوابی ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

به عنوان مثال، کمبود خواب بر سطوح هورمون های خاصی که احساس گرسنگی و سیری را تقویت می کنند، تأثیر می گذارد. به طور خاص، کمبود خواب سطح هورمون گرلین که اشتها را تحریک می کند و سطح هورمون لپتین را کاهش می دهد که به بدن می گوید سیر شده است.

در نتیجه، فردی که دچار کم خوابی است ممکن است بیشتر غذا بخورد و حتی به مصرف غذاهای پر کالری روی بیاورد.

خواب کافی می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. این به نوبه خود ممکن است به کاهش میزان چربی ذخیره شده در صورت کمک کند.

رژیم غذایی کلی را بهبود بخشید.

رژیم های غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده ، ممکن است خطر افزایش وزن و چاقی را بیشتر کند.

غذاهای فرآوری شده بیشتر از غذاهای کامل حاوی کالری، نمک و شکر هستند. کربوهیدرات های تصفیه شده گروهی از غذاهای بسیار فرآوری شده با غلات هستند. در طی فرآوری، این غذاها فیبر و مواد مغذی خود را از دست می دهند. در نتیجه کالری خالی زیادی دارند .کربوهیدرات های تصفیه شده همچنین می توانند باعث افزایش سریع قند خون شوند که ممکن است فرد را به پرخوری تشویق کند.

نمونه هایی از غذاهای کربوهیدرات تصفیه شده، عبارتند از:

پاستا برنج سفید نان سفید ساکارز شربت ها و فراستینگ ها اکثر غلات صبحانه محصولات کم چرب

در بیشتر موارد، افراد می توانند جایگزین های معقولی برای غذاهای بیش از حد فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده پیدا کنند. یک فرد می تواند کالری دریافتی خود را کاهش دهد و مقدار مواد مغذی مصرفی خود را با خوردن غذاهای کامل تازه افزایش دهد.

یک رژیم غذایی مناسب و متعادل هنگامی که با ورزش ترکیب می شود، ممکن است به افراد کمک کند چربی اضافی صورت و بدن را از بین ببرند.

مصرف نمک را کاهش دهید.

رژیم های غذایی سرشار از نمک برای حفظ آب بدن منجر به احتباس آب و تورم و پف در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت می شود. این وضعیت همچنین ممکن است توهم چربی اضافی صورت را ایجاد کند.

 

افرادی که فکر می کنند نسبت به احتباس مایعات حساس هستند باید مصرف غذاهای با محتوای نمک بالا را محدود کنند. این شامل اکثر وعده های غذایی و میان وعده های فرآوری شده است. تهیه غذا و میان وعده در خانه به افراد  کمک می کند تا کنترل بیشتری بر میزان نمک در رژیم غذایی خود داشته باشند.

آیا فقط می توان چربی های صورت را از بین برد؟

از دست دادن چربی اضافی بدن و حفظ وزن متوسط ​​ممکن است به لاغرتر نشان دادن صورت کمک کند و از چربی اضافی صورت جلوگیری کند.

با این حال، شواهد کمی برای حمایت کاهش نقطه ای یا کاهش هدفمند چربی از قسمت خاصی از بدن وجود دارد.

در واقع، سلول های چربی ذخیره شده در سراسر بدن می توانند شکسته شوند و بدون توجه به بخش خاصی از بدن که فرد ورزش می کند، به عنوان انرژی در حین تمرین استفاده می شود. به همین دلیل، بهتر است به جای کاهش چربی از ناحیه خاصی مانند صورت، روی کاهش چربی کلی بدن از طریق رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی تمرکز کنید.

چگونه از تجمع چربی اضافی در صورت جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از چربی صورت افراد، حفظ وزن مناسب با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند بیشتر از افرادی که وزن متوسطی دارند، در اطراف صورت خود چربی دارند.

برخی از نکات برای رسیدن یا حفظ وزن متوسط، ​​عبارتند از:

ورزش منظم و استفاده از ورزش های قلبی خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین بدون چربی و میوه ها و سبزیجات کامل محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده نوشیدن مقدار زیادی آب و پرهیز از نوشیدنی های شیرین ، از جمله نوشیدنی های انرژی زا، آبمیوه ها و نوشابه های گازدار

سوالات متداول

در اینجا چند سوال رایج در مورد کاهش چربی صورت وجود دارد.

چگونه می توانم در یک هفته چربی صورت را کم کنم؟ ترک مصرف الکل، خواب کافی، هیدراته ماندن و محدود کردن مصرف نمک چند راه ساده برای کاهش تورم و احتباس مایعات است که ممکن است صورت را لاغرتر نشان دهد.

چه غذاهایی صورت را چاق می کند؟ هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند چربی صورت را افزایش دهد. با این حال، مصرف کالری بیشتر از مقدار مصرف روزانه یک فرد می تواند به افزایش وزن کمک کند، احتمال دارد به مرور زمان منجر به افزایش چربی صورت شود.

چرا صورتم چاق می شود اما بدنم چاق نمی شود؟ افزایش چربی صورت معمولاً به دلیل افزایش وزن است. همچنین ممکن است در نتیجه احتباس آب باشد که می تواند صورت را پف کرده یا متورم نشان دهد. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی افراد می تواند به مدیریت وزن کمک کند و از چربی اضافی صورت جلوگیری کند.

سخن آخر

مطالعات اندکی روش هایی را برای کاهش مستقیم چربی صورت بررسی کرده اند. بهترین راه برای پیشگیری و کاهش چربی صورت، حفظ وزن متوسط ​​است. افراد می توانند با تغییر رژیم غذایی خود، ورزش منظم و خواب کافی به این مهم دست یابند.

تمرینات قلبی به ویژه برای سوزاندن چربی های اضافی بدن مفید هستند. کاهش وزن ، به طور کلی، باید صورت را لاغرتر نشان دهد.

اگر فردی برای کاهش وزن تلاش می کند، بهتر است با یک متخصص تغذیه، یک پزشک یا یک مربی شخصی مشورت کند. افراد باید همیشه قبل از ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی یا برنامه های ورزشی خود با پزشک صحبت کنند.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326262

var params = {limit: 5, online:true, skill: [21]};

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب