آیا واقعاً چای به هضم غذا کمک می کند؟



آیا واقعاً چای به هضم غذا کمک می کند؟آیا واقعاً چای به هضم غذا کمک می کند؟

اگر با مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست یا درد معده دست و پنجه نرم کرده اید، احتمالاً داروهای مختلفی را امتحان کرده اید. او حتما در جستجو برای درمان مشکل هضم خود، ممکن است با ادعاهایی روبرو شده باشید که نوشیدن چای می تواند کمک کند. در واقع نوشیدن چای مزایایی دارد. آیا چای واقعاً به هضم غذا کمک می کند ؟برای دانستن این موضوع با ما همراه شوید.

هضم خوب چیست؟

دستگاه گوارش از تمام قسمت هایی از بدن که در خوردن و هضم غذا نقش دارند تشکیل شده است. هدف کلی این سیستم این است که غذایی که می خورید را بگیرد و بخشی از آن را به انرژی و مقداری از آن را به مواد زائد تبدیل کند که از بدن دفع می شود. هنگامی که یکی از بخش‌های این سیستم، مانند معده یا روده، به درستی کار نکند، ممکن است احساس ناراحتی یا نفخ کنید.

دلایل ایجاد مشکلات گوارشی

عدم تحمل غذایی

فشار

مشکلات خواب

آلرژی

الکل

مشکلات غذایی

تغییرات در روال

ورزش نکردن

شرایط مزمن

در دراز مدت، مشکلات گوارشی حتی ممکن است منجر به سایر مشکلات سلامتی از جمله آرتریت یا دیابت شود، بنابراین مهم است که سلامت گوارش خود را جدی بگیرید.

آدیلیا-رنی گوتیرز، متخصص تغذیه می گوید: “بعضی از افراد مستعد ابتلا به مشکلات گوارشی هستند.” بنابراین، غذاهای پر فیبر را افزایش دهید، مصرف الکل را کاهش دهید، استرس خود را کاهش دهید و کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید.

آیا واقعاً چای به هضم غذا کمک می کند؟

دکتر کلیان پتروچی، متخصص سلامت روده می گوید: «چای می تواند به هضم غذا کمک کند. یک بررسی سیستماتیک در مواد مغذی در سال ۲۰۱۹ ، نشان داد که نوشیدن چای می تواند به طور مطلوب مشخصات میکروبیوم روده را تنظیم کند و به جبران عدم تعادل باکتری های ناشی از چاقی یا رژیم های غذایی پرچرب کمک کند.

در حالی که برخی از چای ها می توانند به تسکین و تثبیت سیستم گوارش کمک کنند، چای های دیگر کمتر موثر هستند. گوتیرز می گوید: «برخی چای ها می توانند به هضم غذا کمک کنند. چای های حاوی فلاونوئید دستگاه گوارش را آرام می کند.

به عنوان مثال، چای سیاه سوء هاضمه را با کاهش التهاب و بهبود تحرک دستگاه گوارش بهبود می بخشد. “

علم در مورد چای و هضم غذا چه می گوید؟

مطالعات متعددی برای بررسی اثرات نوشیدن چای بر روی سیستم گوارشی انجام شده است.در یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ ، محققان دریافتند که مصرف چای سبز می تواند هضم و جذب نشاسته را بهبود بخشد و در نتیجه عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۵ نشان داد که فلاونوئیدها که در مقادیر زیاد در بسیاری از چای ها وجود دارند، می توانند به تنظیم و آرام کردن روند هضم کمک کنند.

چای های خاصی مانند چای زنجبیل، چای نعناع فلفلی و چای رازیانه مفید هستند. مطالعات انجام شده در ژورنال اروپایی گوارش و کبد نشان داده است که زنجبیل، نعناع و رازیانه همگی دارای خواص منحصر به فردی هستند که می توانند سلامت گوارش را بهبود بخشند، هرچند تعداد کمی از آنها مطالعاتی برای کشف فواید این چای ها انجام شده است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای همچنین می تواند به سلامت گوارش طولانی مدت منجر شود. به عنوان مثال، مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که افرادی که به طور متوسط ​​​​چای می نوشند (حدود سه بار در هفته به مدت بیش از شش ماه) کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند در مقایسه با کسانی که چای نمی نوشند.

چای های مفید برای هضم غذا

چای سیاه

چای سبز

چای رازیانه

چای زنجبیل

به نظر می رسد بر اساس تحقیقات و گفته متخصصان گوارش چای واقعا می تواند به سلامت گوارش شما کمک کند. چای سیاه و سبز به ویژه دارای مقادیر بالایی از فلاونوئیدها هستند که می تواند به عملکرد بهینه سیستم گوارش کمک کند، در حالی که سایر چای های گیاهی اغلب حاوی مواد طبیعی هستند که حاوی عناصری هستند که می توانند به سلامت کلی و طولانی مدت گوارش کمک کنند.

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب