ورزش یوگا برای لاغری

ورزش یوگا برای لاغری



مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

ورزش یوگا برای لاغری را از این سایت دریافت کنید.

کاهش وزن با یوگا؛ ورزش یوگا چگونه به لاغر شدن ما کمک می‌کند؟

ممکن است برایتان عجیب باشد که چطور ورزش یوگا می تواند به لاغر شدن شما کمک کند، ورزشی که حتی ضربان قلب شما را افزایش نمی دهد!

کاهش وزن با یوگا؛ ورزش یوگا چگونه به لاغر شدن ما کمک می‌کند؟

مجله زوم لایفبه‌روزرسانی: 1 سال پیش

4 دقیقه

قطعاً می‌دانید برای کاهش وزن، باید میزان کالری که می‌سوزانید از کالری دریافتی‌تان بیشتر باشد! اما ممکن است برایتان عجیب باشد که چطور ورزش یوگا می‌تواند به لاغر شدن شما کمک کند، ورزشی که حتی ضربان قلب شما را افزایش نمی‌دهد! در این مطلب رابطه ورزش یوگا با کاهش وزن را بررسی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطالعه کنید.

آیا یوگا باعث لاغری می‌شود؟

کوتاه ترین جواب این سوال که آیا یوگا باعث لاغری می‌شود، این است که خیلی راحت بگوییم جواب کوتاهی برای این سوال وجود ندارد! یوگا بسیار گسترده است.

قطعاً می‌توانید با انجام یوگا بطور منظم وزن کم کنید، اما اضافه کردن یوگا به روال تمرینی تان تضمین نمی‌کند که شما وزن کم کنید. اینکه آیا شما با انجام یوگا وزن کم می‌کنید یا نه، به کل کالری سوزانده شده روزانه و کالری هایی که روزانه دریافت می‌کنید بستگی دارد.

یوگا اگر به طور منظم انجام شود می‌تواند منجر به کاهش وزن شود ولی نه به اندازه ای که معمولا فعالیت فیزیکی را به کاهش وزن مرتبط می‌دانیم. اصولا کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که میزان کالری دریافتی فرد از میزان کالری مصرفی کمتر باشد. اگر فرد ورزش کند انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد.

اگر می خواهید وزن کم کنید نباید به حرکات کششی و آرامش بخش اکتفا کنید!

بیشتر افراد برای لاغر شدن، باید هم کالری دریافتی و هم کالری مصرفی‌شان را تغییر دهند. بسیاری از حرکات یوگا کالری کمتری در مقایسه با دیگر حرکات ورزشی (مثل دویدن یا پیاده روی تند) می‌سوزانند. البته یوگا می‌تواند میزان خودآگاهی فرد را افزایش دهد که در نتیجه فرد غذاهای مفیدتری خواهد خورد. افراد از غذاهایی که اصطلاحا سنگین هستند اجتناب کرده و مواد مغذی تری مصرف خواهند کرد که نهایتا باعث کاهش وزن شان می‌شود.

کسانی که استرس زیاد دارند بیشتر غذا می‌خورند و یوگا می‌تواند با کاهش استرس، کالری دریافتی فرد را پایین آورد.

میزان کالری سوزی با ورزش یوگا

تعداد کالری که شما با انجام یوگا مصرف می‌کنید، به وزن و مدت تمرین شما بستگی دارد. اگر 60 کیلو وزن داشته باشید، حدود 120 کالری و اگر 85 کیلو داشته باشید، 178 کالری در 30 دقیقه انجام یوگا خواهید سوزاند.

اگر مدت تمرینتان را به یک ساعت افزایش دهید، مقدار کالری سوزانده شده، تقریبا دو برابر می‌شود. بنابراین اگر کالری مصرفی‌تان ثابت باشد و یک ساعت یوگا به روال روزانه تان اضافه کنید، باید آرام آرام شروع به از دست دادن وزن کنید.

یوگا اگر با رژیم غذایی مناسب همراه شود می تواند باعث کاهش وزن شود.

مثل هر برنامه ورزشی شما باید هفته ای چهار تا پنج بار یوگا کار کنید تا بدنتان تغییر فرم دهد. همچنین باید رژیم غذایی مرتبط داشته باشید. در این صورت متابولیسم بدنتان افزایش یافته و بدنتان خوش فرم می‌شود و حتی وزن تان کم می‌شود.

میزان کالری سوزی با سایر ورزش ها

در حالیکه شما می‌توانید با انجام یوگا و کنترل دقیق کالری مصرفی‌تان وزن کم کنید، اما با انتخاب وزش‌های دیگر، سریعتر کالری خواهید سوزاند.

تمام این کالری سوزی‌ها براساس فعالیت یک خانم 70 کیلویی است.

با یک ساعت شناکردن 400 کالری می‌سوزانید.

با یک ساعت دویدن 660 کیلوکالری می‌سوزانید.

با یک ساعت ایروبیک 460 کیلوکالری می‌سوزانید.

با یک ساعت تمرین تنیس خاکی 470 کیلوکالری می‌سوزانید.

انجام یوگا به طور منظم و مصرف کالری کمتر از کالری سوزانده شده با این ورزش منجر به کاهش وزن می‌شود.

یوگا چطور باعث لاغری می‌شود؟

لازم است بدانید که یوگا، یک نوع ورزش ذهنی است که باعث می‌شود متفکرانه تر به زندگی نگاه کنید. با ورزش یوگا، دیگر گرسنگی حقیقی را از گرسنگی کاذب تشخیص خواهید داد!

می‌توانیم به صورت کلی بگوییم که این ورزش باعث می‌شود تا اعماق بدن خود را ببینید و از خودتان بابت هر نکته کوچک و جزئی سؤال بپرسید. البته تسلط و کنترل بر احساسات شخصی نیز یکی دیگر از فواید ورزش یوگاست. با شرکت در کلاس متوجه خواهید شد که هیچ تمایزی بین مغز، بدن و احساسات وجود ندارد و همه اینها باهم در ارتباط است.

همچنان هم فکر می کنید یوگا برای افزایش تمرکز و آرامش است و ربطی به کاهش وزن ندارد؟

بهترین تمرینات برای کاهش وزن

متخصصان معتقدند که افزایش فعالیت فیزیکی برای شروع کاهش وزن یک قدم مفید است؛ پس باید نوع یوگای مناسب برای این کار انتخاب شود.

اگر هدفتان کاهش وزن است، یوگاهای قدرتی مثل آشتانگا و وینیاسا می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این کلاسها معمولا 90 دقیقه طول می‌کشند و می‌توانند سیستم خون رسانی بدن را تقویت کنند و شما انرژی مصرف خواهید کرد. عضلاتتان قوی تر خواهند شد و استخوان هایتان هم برای تحمل نیروهای زیاد آماده می‌شوند.

نکات پایانی

بهترین نتیجه ای که از ورزش گرفته می‌شود، این است که احتمال ابتلا به بیماری های کشنده مثل بیماری های زیر را کاهش می‌هد:

بیماری های قلبی؛ فشار خون بالا؛ پوکی استخوان؛ بیماری دیابت؛ چاقی؛ کلسترول بالا؛ سرطان سینه؛ ایست و حملات قلبی؛ ورم مفاصل.

یوگا معمولا فقط یک ورزش فیزیکی قلمداد می‌شود ولی در اصل تمام جنبه‌های زندگی مثل رژیم غذایی، افکار ذهنی، سبک زندگی و فلسفه را در بر دارد.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : zoomlife.ir

حرکات یوگا برای لاغری

آیا یوگا باعث لاغری می‌شود؟ ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. بنابراین در این مقاله بصورت جامع به بررسی حرکات یوگا برای لاغری می‌پردازیم.

آیا یوگا باعث لاغری می‌شود ؟

حرکات یوگا برای لاغری : با یوگا لاغر شوید! یوگا، راهی ایده‌آل برای رسیدن به اندام دلخواه‌تان! مطمئنا شما هم این جملات را زیاد شنیده‌اید و مدام این سوال را از خود پرسیده‌اید که ” آیا یوگا باعث لاغری می‌شود ؟”

تمرینات یوگا نه تنها باعث آرامش ذهن و روح می‌شود، بلکه به لاغری شکم و پهلو کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین می‌توان گفت که تمرینات یوگا راهی برای مبارزه با چربی‌های مزاحم و قدیمی سراسر بدن است. البته نباید از یوگا انتظار لاغری سریع داشته باشید. بنابراین تاثیر یوگا بر لاغری را نمی‌توانیم انکار کنیم.

شاید یوگا راهکاری سریع برای لاغری و چربی سوزی نباشد؛ اما مطمئنا نتیجه آن در مقایسه با جراحی‌های زیبایی، بدون درد  و دردسر خواهد بود.

امروز قصد داریم به بررسی رابطه میان تمرینات یوگا و لاغری بپردازیمو سپس چند تمرین کاربردی از ورزش  یوگا را به عنوان یک راهکار و درمان غیر جراحی برای لاغری و چربی سوزی معرفی خواهیم کرد.

آیا یوگا لاغر می‌کند ؟

مطمئنا شما هم رابطه‌ی یوگا و لاغری را زیاد شنیده‌اید. یوگا « Yoga » از ریشه یوغ « Yoke »گرفته شده و به معنی چوبی است که هنگام شخم زدن بر روی گردن دو گاو می‌گذارند و گاو آهن را به آن وصل می‌کنند. همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا یوگا لاغر میکند ؟

حرکات یوگا علاوه بر آنکه باعث افزایش احساس شادابی و تندرستی در فرد می‌شود؛ بلکه نقش حائز اهمیتی در تقویت عضلات و چربی سوزی خواهد داشت.

اگر قصد کاهش وزن را دارید اما همچنان حرکت خاصی در این راستا انجام نداده‌اید، انجام مجموعه حرکات زیر در خانه به لاغری و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک خواهد کرد. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید تا چند حرکت و تمرین کاربردی از ورزش یوگا را در اختیار شما قرار دهیم.

⇐ حرکت کمان :

یکی از حرکات یوگا برای لاغری شکم و پهلو حرکت کمان و یا دهانوراسانا است.  این حرکت باعث کشش عضلات کمر و شکم شده و تمرینی مناسب برای کاهش چربی شکم و تسکین درد کمر است.

برای این حرکت، ابتدا بر روی تشک مخصوص یوگا دراز بکشید. سپس پاهایتان را از روی زمین بلند کنید. سپس دست‌ها را به سمت عقب برده و مچ پاهایتان را بگیرید. در طول انجام حرکت کمان باید عضلات شکم را منقبض کنید و پاها را به سمت جلو بیاورید.

حدود 5 الی 10 ثانیه در این حالت بمانید. سپس پاها و دست‌ها را رها کنید و کمی استراحت به عضلات خود دهید. این حرکت را هر روز حدود 8 الی 10 بار انجام دهید.

به غیر از لاغری با یوگا روش‌های دیگری بدون نیاز به جراحی نیز وجود دارد. ما در مقاله ” لاغری موضعی ” این روش‌ها را به‌صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

⇐ حرکت مار کبری :

از دیگر حرکات یوگا برای لاغری ، حرکت کبری است. برای این حرکت، بر روی شکم دراز بکشید. سرتان را بر روی پشت دست‌ها قرار دهید. کف دست‌ها را کنار سر قرار دهید و کمی سرتان را بالا بیاورید. قبل از بالا آوردن سر، ماهیچه‌های باسن‌تان را کمی منقبض کنید. ( اگر حرکت کبری به درستی انجام نشود، احتمال دارد که آسیب‌هایی جدی به کمر شما وارد شود.)

در گام بعدی، کمی فشار به کف دست‌ها وارد کنید و قفسه سینه‌تان را تا لگن بالا آورید. با صاف کردن آرنج و دست‌ها به کشیدگی بیشتر بدن کمک کنید. بعد از چند ثانیه، مجددا آرنج خود را خم کرده و لگن، قفسه سینه و سر خود را به حالت اولیه بازگردانید. این تمرین را هر روز 10 بار تکرار کنید.

از جمله فواید ورزش یوگا برای لاغری و انجام حرکت کبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

تقویت عضلات ستون فقرات

تحریک ارگان‌های شکمی

کشیدگی قفسه سینه، شش‌ها، شانه‌ها و ماهیچه شکمی

سفت و خوش فرم شدن باسن

کاهش استرس و از بین رفتن خستگی

تسکین دردهای سیاتیک درمان آسم

⇐ وضعیت خط کش :

حرکت کومبهاکاسانا و یا وضعیت خط کش یکی دیگر از تمرینات یوگا برای لاغری است که گاهی توسط مربیان بدنسازی نیز توصیه می‌شود. این تمرین، تمام بدن را درگیر می‌کند. به همین دلیل یک تمرین مناسب و کاربردی برای عضله سازی و چربی سوزی به حساب می‌آید.

ابتدا بر روی شکم  دراز بکشید. سپس دست‌ها و بازوها را صاف و بلند کنید. بدن را در امتداد بازوها بلند کرده و بر روی انگشتان پا بایستید. در تمرین کومبهاکاسانا باید بدن کاملا صاف و عضلات شکم و باسن منقبض باشد. حدود 15 ثانیه در این حالت بمانید. سپس چند ثانیه به عضلات خود استراحت دهید و مجددا تمرین را انجام دهید.

⇐ پاریپورنا ناواسانا :

در این بخش قصد داریم تا حرکات یوگا برای لاغری شکم را معرفی کنیم. حرکت بعدی، حرکت پاریپورنا ناواسانا و یا حرکت قایق است که به لاغری شکم و پهلو کمک می‌کند و باعث حفظ تعادل بدن می‌شود.

در ابتدا شاید تصور کنید که انجام این حرکت کلاسیک یوگا کمی دشوار است. اما جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. تنها کافی است کمی تمرکز و تمرین کنید.

حرکت قایق به عنوان یک حرکت کلاسیک در یوگا باعث تقویت عضلات شکم می‌شود. برای شروع این حرکت، ابتدا بر روی زمین دراز بکشید. و پاها و کمرتان را صاف کنید.  سپس به آرامی کمر خود را به عقب ببرید و پاها را به آرامی بالا بیاورید. در طول این حرکت دست‌ها و بازوها را به موازات زمین قرار دهید. حدود 30 الی 40 ثانیه در این حالت بمانید. سپس استراحت کنید. این تمرین را 3 بار در روز تکرار کنید.

سپس کمر خود را به آرامی به عقب بکشید و پاهایتان را به طور کاملا صاف بالا بیاورید. سپس بازوهای خود را به موازات زمین نگه دارید تا بتوانید خود را ثابت نگه دارید. در این حالت یک دقیقه بمانید و سپس رها شوید. این حرکت را 3 بار در روز تکرار کنید..

از جمله فواید ورزش یوگا برای لاغری و حرکت قایق می‌توان به کاهش استرس، تقویت گوارش، تحریک کلیه، تقویت تیروئید، تحریک روده و پروستات، تقویت ماهیچه شکم و ستون فقرات اشاره کرد. با این وجود بهتر است که بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، آسم، اسهال، سردرد، خانم‌هایی که در دوران قاعدگی قرار دارد و افرادی که فشار خون پایین دارند از انجام این تمرین بپرهیزند.

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : rajabpur.com

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب