جواب سوالات درس 11 علوم ششم

جواب سوالات درس 11 علوم ششم



مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

جواب سوالات درس 11 علوم ششم را از این سایت دریافت کنید.

سوالات علوم ششم درس یازدهم

سوالات علوم ششم درس یازدهم سوالات درس 11 علوم ششم با جواب (شگفتیهای بزرگ)   ????سوالات درس یازدهم علوم ???? شگفتیهای بزرگ 1- بیشترین مقدار سبزینه در

سوالات علوم ششم درس یازدهم - هوم درس

خانه

سوالات علوم ششم درس یازدهم

سوالات علوم ششم درس یازدهم

سوالات درس 11 علوم ششم با جواب (شگفتیهای بزرگ)

????سوالات درس یازدهم علوم

???? شگفتیهای بزرگ

1- بیشترین مقدار سبزینه در ……………… ذخیره شده است

جواب» (برگ ها)

2- محل غذا سازی گیاه …………… است

جواب» (برگ)

3- سوراخ های بسیار ریزی که در پوسته نازک پوشاننده و روی برگ ها است چه نام دارد ؟

جواب» (روزنه)

4- عمل غذا سازی در گیاهان را …………….. می نامند

جواب» (فتوسنتز )

5- مواد مورد نیاز برای غذا سازی گیاهان را نام ببرید (چهار مورد)

جواب» آب و دی اکسید کربن و نور و خاک

6- آب چگونه به قسمت های مختلف گیاه می رسد ؟

جواب» (آوند ها)

7- برگ ها از چه راهی دی اکسید کربن هوا را جذب می کنند ؟

جواب» (روزنه)

8- غذا سازی در کدام قسمت گیاه انجام می شود ؟

جواب» (در برگ گیاه)

9- چرا برگ ها مکان اصلی عمل فتوسنتز محسوب می شوند ؟

جواب» زیرا دارای سبزینه فراوان و روزنه و رگ برگ هستند .

10-سبزینه چیست ؟ وظیفه آن را بنویسید ؟

جواب» قسمت سبز برگ است – وظیفه اش غذا سازی به وسیله نور خورشید و آّب و کربن دی اکسید است .

11-فتوسنتز چیست ؟

جواب» غذا سازی گیاهان به وسیله نور خورشید را ( فتوسنتز) می گویند .

12- برای عمل غذا ساز چه موادی لازم است ؟

جواب» آب که از ریشه جذب می شود و کربن دی اکسید که روزنه های برگ از هوا می گیرند .

13-فتو چیست ؟

جواب» (به معنی نور است )

14- سنتز چیست ؟

جواب» (به معنی ساختن است)

15- آیا گیاهان در زمستان هم می توانند غذا سازی کنند ؟ چرا؟

جواب» خیر ، زیرا در زمستان نور خورشید به اندازه ی کافی برای فتوسنتز موجود نمی باشد یعنی قدرت تابش

خورشید کم است .

16- باید از قرار دادن الکل به طور مستقیم روی حرارت جلوگیری کرد . چرا ؟

جواب» زیرا الکل بسیار آتش گیر است .

17- ساقه ی سبز چه گاهی می تواند غذا سازی کند . چرا ؟

جواب» لوبیا ، زیرا ساقه ی لوبیا کلروفیل زیادی دارد .

18-آیا برگ گیاهان علاوه بر فتوسنتز کاربرد دیگری نیز دارد ؟

جواب» برگ برخی به شکل تله در آمده و می تواند حشران و حتی جانوران کوچک را شکار کند .

19-چرا گیاهان به آّب نیاز دارند ؟

جواب» آب مواد مورد نیازی را که گیاه و از خاک می گیرد در خود حل می کند تا گیاه بتواند از آن استفاده کند .

20- اکسیژن مورد نیاز برای تنفس جانوران چگونه تأمین می شود ؟

جواب» از اکسیژنی که حاصل فتوسنتز است .

21- سه مورد از فواید فتوسنتز را بنویسید ؟

جواب» 1- غذا سازی است

2- اکسیژن لازم برای تنفس موجودات زنده را تأمین می کند .

3- باعث از بین رفتن آلودگی محیط زیست می شود .

22- دو میوه ی روغن دار را نام ببرید ؟

جواب» نارگیل و زیتون

23-دانه ای نام ببرید که هم روغنی است هم پروتئین دارد؟

جواب» (سویا)

???????? بعدی»درس دوازدهم علوم ششم

???? پیشین«درس دهم علوم ششم

||| 153 نظر

Nazanin چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

برچسب‌ها:سوالات علوم ششم, سوال و جواب علوم ششم, علوم ششم ,

دیدگاه شما

پرستو گفت: 1400-06-26 در 20:26

خیلی عالیه من از کلاس پنجم هست این ها رو میخونم الان کلاس هفتم هستم عالیههههههه همیشه بهم کمک می‌کنه خوب یاد بگیرم اگه سوال تستی هم بود عالیییی میشد. ولی باز هم ممنونم❤️❤️❤️❤️❤️????❤️❤️????????????????

پاسخ روت گفت: 1399-12-16 در 22:56

عالی بود خیلی ممنون❤????????????????????????????????????

پاسخ پ.ز گفت: 1399-04-18 در 17:42

سوالات خیلی خوب بود.ممنونم.

پاسخ

سید ابوالفضل رضوی گفت:

1399-03-13 در 06:20

سلام عالیه سوال ها از متن درس هست؟؟؟؟؟

پاسخ دانیال گفت: 1399-03-10 در 17:01

واقعا سایت خیلی خوبی تشکر از این سایت خوب فقط معلم من در امتحانات چند تا سوال خاص میده که از بسیار قسمت های ریز کتاب میاد که که قابل نوجه نیست اگه این سوال ها را هم در سابت بگذارید ممنون میشم

پاسخ مهشید گفت: 1399-03-10 در 15:36

بسیار خوب ودقیق نوشته شده ممنون

پاسخ گوگولی گفت: 1399-03-08 در 18:12 عالی بود پاسخ FATEMEH گفت: 1399-03-07 در 01:13 عالی بود????❤ پاسخ Nazanin گفت: 1399-03-07 در 08:40 خواهش میکنم حسین گفت: 1399-03-02 در 17:11

من سازنده این سایت هستم خیلی ممنون از تشکر خاتون ????????

پاسخ اسرا گفت: 1399-02-31 در 12:08

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

ترین سایت دنیا آفرین بهNazanin پاسخ teo گفت: 1399-02-30 در 19:32 خوب بودن ???????? پاسخ « دیدگاه‌های کهنه موضوعات دسته‌بندی نشده پایه هشتم چهارم ابتدایی سوم ابتدایی ششم ابتدایی پنجم ابتدایی پایه هفتم پایه دهم پایه نهم پایه دوازدهم پایه یازدهم آخرین مطالب

سوالات متن درس پنجم تاریخ دهم با جواب

سوالات متن درس چهارم تاریخ دهم با جواب

سوالات متن درس سوم تاریخ دهم با جواب

سوالات متن درس دوم تاریخ دهم با جواب

سوالات متن درس اول تاریخ دهم با جواب

سوالات متن دینی دهم درس سوم با جواب

سوالات متن دینی دهم درس دوم با جواب

سوالات متن دینی دهم درس اول با جواب

سوالات متن درس 2 تاریخ یازدهم

سوالات متن درس 1 تاریخ یازدهم

آخرین نظرات نرجس

عالییییه من ۱۳ سالمه و چند سالخ مطالبمو...

H خوب بود... امیر حسین

ممنون برلی امتهانم تمرین کردم خیلی خوب ب...

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع : homedars.ir

جواب درس یازدهم علوم ششم

جواب درس یازدهم علوم ششم گام به گام درس 11 علوم ششم نام درس : شگفتی های برگ | موضوع : گام به گام | ششم ابتدایی گام به گام درس 11 علوم ششم گام به گام علوم

جواب درس یازدهم علوم ششم

نوشته : HamGamDars تعداد نظرات : 46

جواب درس یازدهم علوم ششم

گام به گام درس 11 علوم ششم

نام درس : شگفتی های برگ | موضوع : گام به گام | ششم ابتدایی

گام به گام درس 11 علوم ششم

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام علوم ششم / درس یازدهم :: شگفتی های برگ / گام به گام درس یازدهم علوم تجربی ششم دبستان ، جواب سوالات – فعالیت ها – فکر کنید – آزمایش کنید – کاوشگری – گفت‌‌وگو و جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۰ و ۸۱ و ۸۲ درس ۱۱ علوم کلاس ششم .

آزمایش کنید صفحه 80 علوم ششم

وسایل و مواد مورد نیاز: بشرکوچک – بشربزرگ – محلول ید – الکل – برگ شمعدانی1- روی مقداری نشاسته، قطره قطره محلول یُد بریزید. مشاهدات خود را یادداشت کنید و در کلاس گزارش دهید.پاسخ: رنگ نشاسته تغییر می‌کند و به رنگ آبی تیره یا بنفش تبدیل می‌شود.

2- برگی را در یک بشر کوچک بگذارید و آن قدر الکل روی آن بریزید تا روی آن را بپوشاند. حال این بشر را در یک بشر بزرگ‌تر بگذارید که تا نیمه از آب پر شده است. این بشر را آن قدر حرارت دهید که تمام رنگ سبز از برگ خارج شود و شما آن را در بشر کوچک ببینید. برگ را با احتیاط از بشر خارج کنید و آن را با آب بشویید؛ سپس برگ را در یک بشقاب بگذارید و محلول ید را روی آن بریزید. چه مشاهده می‌کنید؟پاسخ: کلروفیل در الکل با حرارت تجزیه می‌شود و بخش‌هایی از برگ سفید می‌شود. این عمل نشان دهنده مولکول‌های نشاسته است که در حضور ید به رنگ آبی تیره یا بنفش در می‌آیند.

فکر کنید صفحه 81 علوم ششم

نتایج دو آزمایش قبل را که انجام داده‌اید، با یکدیگر مقایسه کنید. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟پاسخ: چون در دو آزمایش با افزودن محلول ید به نشاسته و برگ، رنگ آبی تیره ظاهر می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که برای تشخیص وجود نشاسته در یک ماده، باید از محلول ید استفاده کنیم. همچنین برگ گیاهان که محل غذا سازی گیاه است دارای ماده نشاسته است یعنی گیاهان با استفاده از کربن دی‌اکسید و نور خورشید انواع قند، مانند: نشاسته، گلوکوز و … و نیز اکسیژن تولید می‌کنند.

همگام درس HamGamDars.com

جمع آوری اطلاعات صفحه 82 علوم ششم

آیا می‌دانید در قسمت‌های مختلف گیاهان کدام مواد غذایی وجود دارند؟در این مورد اطلاعات جمع‌آوری و جدول زیر را کامل کنید:

دانه نشاسته‌دار  دانه روغن‌دار ساقه نشاسته‌دار میوه نشاسته‌دار میوه روغن‌دار

مثال 1 گندم-جو  تخمه آفتاب گردان سیب زمینی موز  نارگیل

مثال 2  حبوبات-  ذرت بادام زمینی -سویا خربزه– انبه  زیتون

گفت و گو صفحه 82 علوم ششم

در تصویر سمت راست : ما چرخه اکسیژن و دی اکسید کربن را مشاهده می کنیم. شمع با مصرف اکسیژن حاصل از فتوسنتز گیاه روشن می شود. این گیاه به جای شمع می تواند با تولید دی اکسید کربن به خوبی فتوسنتز انجام دهد. بنابراین شاهد پژمردگی گل و خاموش شدن شمع نخواهیم بود.در تصویر وسط : این گیاه به دلیل وجود آن در ظروف شیشه ای فتوسنتز انجام نمی دهد. اکسیژن تولید شده توسط گیاه در یک ظرف شیشه ای جمع می شود ، اما دی اکسید کربن برای فتوسنتز وجود ندارد. در نتیجه کمبود دی اکسید کربن ، گیاه پژمرده شده است.در تصویر سمت چپ: شمع به دلیل کمبود اکسیژن خاموش است. از آنجا که شمع سوخته است ، اکسیژن موجود در ظرف مصرف شده و به دی اکسید کربن تبدیل می شود.

فکر کنید صفحه 82 علوم ششم

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می‌کنند؟پاسخ: گیاهان سبز در عمل فتوسنتز، با گرفتن کربن‌ دی‌اکسید هوا و تولید اکسیژن باعث پاکیزگی هوا و کاهش آلودگی می‌شوند.

گام به گام علوم ششم

جواب فصل 12 علوم ششم

جواب فصل 10 علوم ششم

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت "همگام درس" در گوگل جست و جو کنید.

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع : hamgamdars.com

سوالات درس 11 علوم ششم با جواب????

سوالات درس 11 علوم ششم با جواب????اگه دانش آموزی و به دنبال نمونه سوال، گام به گام جزوه ویا فیلم آموزشی می گردی عینکی همه رو داره کلیک کن!

0 ورود ثبت نام

سوالات درس 11 علوم ششم با جواب????

خانه » دروس آموزشی » ششم » آموزش درس علوم ششم » سوالات درس 11 علوم ششم با جواب????

شهربانو دوستی

شهربانو دوستی هستم، مدیر و موسس وب سایت عینکی دبیر آموزش و پرورش و علاقه مند به سئو

توضیحات

سوالات درس 11 علوم ششم با جواب

1) سبزینه در کجا قرار دارد و چه می کند؟

برگ، رنگيزه های سبزی به نام سبزينه (کلروفيل) دارد. سبزينه انرژی نور خورشيد را جذب می کند.

2) گیاهان از انرژی نور خورشید چه استفاده ای می کنند؟

گياهان از انرژی نور خورشيد برای ساختن غذا استفاده می کنند.

3) گیاهان چگونه از انرژی نور خورشید برای ساختن غذا استفاده می کنند؟

برای ساختن غذا، روزنه های برگ، کربن دی اکسيد را از هوا می گيرند.

ريشه ها نيز آب و مواد محلول در آن را از خاک گرفته و به وسيله آوندها به برگ می رسانند سپس گیاهان بوسیله نور خورشید که در سبزینه ذخیره شده عمل فتو سنتز را بر روی این مواد در داخل برگ انجام می دهند

4) همه موجودات زنده از چه چیزی تغذیه می کنند؟

همه موجودات زنده به طور مستقیم یا غیر مستقیم از غذايی که گياهان می سازند، تغذيه می کنند.

گياهان خود نيز از اين غذا استفاده می کنند.

5) آیا ساقه های گیاهان نیز غذاسازی می کنند؟

تمام ساقه های گیاهان غذاسازی نمی کنند اما ساقه های سبز رنگ گياهان مانند ساقه لوبيا که کلروفيل دارند نيز غذاسازی می کنند.

6) محل اصلی غذا سازی گیاهان کجاست؟

محلّ اصلی غذاسازی برگ است.

7) چرا برگ ها مکان اصلی عمل فتوسنتز محسوب می شوند؟

زیرا دارای سبزینه فراوان و روزنه و رگ برگ هستند.

8) چرا برگ بعضی از گیاهان به شکل تله در آمده است؟

گياهان همه انواع غذاها را نمی توانند، بسازند.

به دليل اين نياز، برگ بعضی از گياهان به شکل تله در آمده است که می تواند حشرات و حتی جانوران کوچک را شکار کند.

اين گياهان مواد بدن شکار خود را مصرف می کنند.

9) اکسیژن مورد نیاز جانداران چگونه ساخته می شود؟

در فتوسنتز علاوه بر غذا، اکسيژن نيز توليد می شود.اين اکسيژن از روزنه های برگ وارد هوای اطراف می شود.

10) سه کاری که در فتو سنتز اتفاق می افتد چیست؟

غذاسازی – تولید اکسیژن مورد نیاز جانداران – فتو سنتز با تولید اکسیژن به از بین بردن آلودگی هوا نیز کمک می کند

11) سبزینه چیست؟ وظیفه آن را بنویسید.

قسمت سبز برگ است و وظیفه اش غذاسازی بوسیله نور خورشید، آب و کربن دی اکسید است.

????پیشنهاد ویژه: فیلم آموزش خط به خط علوم ششم 

12) فتوسنتز چیست؟

غذاسازی گیاهان بوسیله نور خورشید را فتوسنتز می گویند.

13) برای عمل غذاسازی چه موادی نیاز است؟

آب که از ریشه جذب می شود و کربن دی اکسید که روزنه های برگ از هوا میگیرند.

14) معنی فتو و سنتز چیست؟

فتو به معنای نور و سنتز به معنای ساختن است.

15) آیا گیاهان در زمستان هم می توانند غذاسازی کنند؟

خیر، زیرا در زمستان نور خورشید به اندازه کافی برای فتوسنتز موجود نمی باشد، یعنی قدرت تابش نور خورشید کم است.

16) باید از قرار دادن الکل بطور مستقیم روی حرارت جلوگیری کرد. چرا؟

زیرا الکل بسیار آتش گیر است.

17) ساقه سبز چه گیاهی می تواند غذاسازی کند؟ چرا؟

لوبیا، زیرا ساقه های لوبیا کلروفیل زیادی دارد.

18) آیا برگ گیاهان علاوه بر فتوسنتز کاربرد دیگری نیز دارد؟

برگ برخی به شکل تله در آمده و می تواند حشرات و حتی جانوران کوچک را شکار کند.

19) چرا گیاهان به آب نیاز دارند؟

آب مواد مورد نیازی را که گیاه، از خاک می گیرد در خود حل میکند تا گیاه بتواند از آن استفاده کند.

20) اکسیژن مورد نیاز برای تنفس جانوران چگونه تامین می شود؟

از اکسیژنی که حاصل فتوسنتز گیاهان است.

21) دو میوه ی روغن دار را نام ببرید؟

نارگیل و زیتون

22) دانه ای را نام ببرید که هم روغنی است و هم پروتئین دارد؟

سویا

حتما ببینید: سوالات درس دوازدهم علوم ششم 

250 دیدگاه دربارهٔ «سوالات درس 11 علوم ششم با جواب????»

من هیچ وقت شمارو فراموش نمیکنم

پاسخ شما لطف داری

پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

????اینستاگرام عینکی

????کانال تلگرام عینکی

????گروه درسی عینکی در تلگرام

????کانال اپارات عینکی

پاسخ

واسه نوبت دوم دارم میخونم خیلی کمکم کردید ممنون ازتون

پاسخ

خواهش میکنم طاها جان امیدوارم بهترین نتیچه رو بگیری

پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

????اینستاگرام عینکی

????کانال تلگرام عینکی

????گروه درسی عینکی در تلگرام

????کانال اپارات عینکی

پاسخ

ممنونم عالی بود????????????❤

پاسخ عالی تر شمایی

پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

????اینستاگرام عینکی

????کانال تلگرام عینکی

????گروه درسی عینکی در تلگرام

????کانال اپارات عینکی

پاسخ